2017. január 2. – A Google kirobbantja pozíciójából a Flasht

flash-vs-html5

Miután a Google számos lépést tett már annak irányba, hogy szolgáltatásaiban lecserélje a sebezhető flash programnyelvet a stabilabb és korszerűbb HTML5 nyelvre, február 9.-én, kedden bejelentette, végleg le fogja tiltani a flash alapú hirdetések támogatását.
Saját böngészője, a Google Chrome már szeptember óta nem támogatja a flasht a teljesítmény és a felhasználói élmény növelése érdekében. Tavaly év elején a Youtube összes videója megkapta a HTML5 frissítést.

Mi a jövő?
Idén június 30-tól kezdve a hirdetőknek nem engedélyezett olyan új hirdetéseket elhelyeznie az Adwords és a Doubleclick display hálózatán, amelyek flash programnyelvben íródtak.
2017. január 2-től minden addig futó flash hirdetés is letiltásra kerül. Minden új display hirdetés HTML5 nyelvet kell, hogy alkalmazzon.

Ezzel szemben a hasonló videóhirdetéseket nem érinti a változás, a vállalat arról nem beszélt, hogy ez mikor következhet be.

A Google mellett az Amazon is megtette a kellő lépéseket. A főleg az egyesült államokban elterjedt „minden is van” webshop már ősszel likvidálta hirdetési rendszeréből a flash alapú hirdetéseket. Továbbá a Flash feltalálója az Adobe is kijelentette, végleg elhagyja a flasht, és a Flash Professional program helyét átveszi az Animate CC.

Természetesen, a HTML5 is még rengeteg ráncfelvarrásra szorul, és nyilván van olyan terület, amit még nem teljesen, vagy egyáltalán nem tud kiszolgálni. Ilyen például a képességfejlesztő flash játékok gyerekeknek.

Szerinted addig mennyit fejlődhet a programnyelv? Jó döntést hozott a mamutcég?