YouTube hirdetés

A YouTube nem csak Magyarországon, hanem az egész világon a vezető videómegosztó portál. Mondhatjuk, hogy világelső a kategóriájában és valószínűleg Te is többször használtad már közvetett, vagy közvetlen módon. De miért érdekes a YouTube üzleti szempontból? Mi az a Trueview YouTube hirdetés? Hogyan hirdethetsz ugyanakkora volumenben, mint a televízióban, csak 100x olcsóbban?

  • Általánosságban a keresési hirdetések árai egyre nőnek.
  • Youtubeon több, mint 1 millió egyedi látogató havonta.
  • Csak a facebookon keresztül percenként több, mint 300 Youtube-ról hosztolt videót tekintenek meg a felhasználók.
  • A Youtube napi nézettsége komoly műsorok nézettségével vetekszik.

Az TV nézés 20%-át töltik ki reklámok, szemben az online videó megtekintés 0,07%-ával. A legfontosabb az első 5 mp, ekkor kell megfogni a nézőt, utána "funny moments" a legfontosabb, és érdemes a logót megjeleníteni már az elején. Fontos a válasz olyan kérdésekre, hogy miért jó a termékedet megvenni, miért a Te szolgáltatásodat kérjék, ne a konkurenciáét. Élőszereplős és infógrafikus videók egyaránt jól teljesítenek, a mikrofon és beszéd, dialektus használata szinte kötelező. Szöveg nélkül egy vidám zenés videó is unalmas.

Nem kell több százezer forintot áldoznod a videó elkészítésére.

 Tudtad, hogy a legsikeresebb kampányaid akkor lesznek, ha egyszerre több médiumban is megjelenik a hirdetésed? Ezzel a hirdetések egymást segítve hatékonyabb elérés eredményeznek. Ennek hasznáról és módjáról érdeklődj nálunk! 

Engem idegesítenek a hirdetések amikor zenét hallgatok..
..de most én erre nem vagyok kíváncsi, és miért nem lehet elnyomni se..

Bizonyára Neked is okoztak már bosszúságot a Youtube hirdetések. Vagy azért, mert nem volt érdekes, nem voltál kíváncsi arra a termékre, szolgáltatásra, vagy azért, mert notóriusan kerülöd a reklámokat, még akkor is, hogyha a végén kiderülne, hogy igazából tetszett is.

Feltehető tehát a nagy kérdés: Neked szól-e egyáltalán az a reklám?

A felhasználók csak 10%-a nyomja el mindig az összes hirdetést, ami megjelenik a Youtube-on.

A Trueview-videohirdetés és formátumai

A Trueview-videohirdetések a Youtube-on, weboldalba vagy alkalmazásokba ágyazott reklámvideókban és a Google Display hálózatán jelenhetnek meg, de találkozhatunk velük mobilkészüléken keresztül is.

Egyik legjobb tulajdonsága, hogy a hirdető a hirdetésért csak abban az esetben fizet, hogyha a megtekintő legalább 30 másodpercet már megnézett, vagy az ún. call-to-action gombok segítségével valamilyen konverziót generál (pl: a hirdetésben felugró webhely linkre kattint, feliratkozik). Az első 5 másodpercet nem tudjuk átugrani, éppen ezért kifejezetten fontos, hogy az első 5 másodperc eltelte előtt már felkeltsük az érdeklődést egy logóval, igényfelkeltő kérdéssel vagy egy fülbemászó dallammal.

A TrueView-videohirdetésekre is a keresési hálózaton használt szöveges hirdetések irányelvei vonatkoznak.

A Youtube hirdetések típusát két fontos formátumban határozzuk meg.

In-Stream hirdetések

instream-hirdetesek-infografika

Ezek a hirdetések ugranak be a keresett videó előtt, bizonyos hossz felett (1 órás zenei mix, teljes filmek) közben és után is.
Mindenképpen meg kell nézni az első 5 másodpercet, azonban utána még mindig nem fizetünk érte mindaddig, amíg az érdeklődő el nem éri a 30 másodpercet. A megtekintési számláló ekkor ad hozzá +1-et a statisztikához.

Abban az esetben, ha a videó kevesebb, mint 30 másodperc, csak akkor fizetsz a hirdetésért, hogyha végignézték azt.

Az átlagos megtekintésenként fizetendő ár (CPV) 5-8 forint közé tehető, és a megtekintők 60%-a nem is nézi meg a hirdetést, így a videó első másodperceinek megfelelő kihasználása akár ingyenes reklámhoz is vezethet.

In-Display hirdetések

indisplay-hirdetesek.infografika

In-Display hirdetésekkel a következő elhelyezéseknél találkozhattál:

• a találati lista jobb oldalán,
• az éppen nézett videó melletti következő videók/kapcsolódó videók felett,
• a Youtube főoldalán, az ajánlott és megtekintett videók szekció felett.

Ennél a formátumnál érdemes a címet és a képet, valamint a két sor rövid szöveget úgy kialakítani, hogy lényegretörő és figyelemfelkeltő legyen. A fizetett videóhirdetések a keresési hálózaton már megszokott sárga "Hirdetés/Adv" jelzővel jelennek meg.

Csak a kattintás, tehát a direkt megtekintés alkalmával kell fizetni a hirdetésért.

Hatékony YouTube hirdetés készítése

Segítünk vállalkozásod számára megtervezni videohirdetési stratégiád, amelyben az elkészítésen át a kampány menedzsmenten keresztül minden lényeges lépés benne van. Összekötjük az Analytics fiókkal és a YouTube statisztikákat is felhasználva optimalizáljuk kampányaidat és segítünk megtervezni a reklámvideókat is. Ha felkeltettük érdeklődésed vagy kérdésed lenne akkor keress minket bátran a megadott elérhetőségeken!

Kérj ajánlatot még ma!