A Google végre felhagyott azzal, hogy az Outlook-kal holtversenyben vezesse a "Gyönyörűen megformázott hírlevelek szétbombázása" versenyt. Ugye nem is volt olyan egyszerű megírni egy kampánylevelet, ami tele van szemkápráztató vizuális tartalommal úgy, hogy az minden levelezőrendszerben ugyanúgy, vagy inkább hasonlóan jelenjen meg.
A GMAIL MIATT KELLETT INLINE IS KÓDOLNI.
Akik már több száz hírlevelet készítettek, bizonyára találkoztak azokkal kompatibilitási hibákkal, amit a különböző levelezők szabályrendszere és készlet támogatása állít fel. A világ egyik elsőszámú levelezője sem támogatott olyan általános szabályokat, amiket a webfejlesztők nap mint nap használnak weboldalak, hírlevelek készítésére. Nem foglalkozott a mobilbarát kinézetet meghatározó bejegyzésekkel és nem vette figyelembe a fontos CSS osztályokat sem. Ráadásul támogatásbeli eltérések voltak a webes Gmail, az Inbox, az Android alkalmazás, az iOS applikáció, a G Suite és a Gmail mobil alkalmazások között, főleg a nem Google által kezelt e-mail fiókok esetében (GANGA).