Facebook Boost Post – Elégetett pénz!

bejegyzes-kiemelese

A Facebook az évek során kiemelkedően hatékony médiummá nőtte ki magát a tartalomszórás területén, és az emberek gyors elérése ma elsősorban ezen a platformon zajlik. Éppen ezért egyre elterjedtebb reklámozni a közösségi hálózaton is. A Facebook hirdetések működéséről itt olvashatsz.

Alapvetően a Facebookon bejegyzésekkel szeretnénk felhívni magunkra a figyelmet. Iparáganként eltérő, hogy milyen rendszerességgel szükséges új tartalommal előrukkolni. Van aki hetente-kéthetente egy bejegyzéssel megelégszik, és vannak akiknek naponta többször is érdemes posztolni. De vajon tudod-e, hogy ezzel csak egy nagyon alacsony százalékát éred el a potenciális közönségednek?

A Facebookon két módszer áll a rendelkezésünkre oldalunk, termékeink és szolgáltatásaink vagy a brand népszerűsítésére, ezek a hagyományos hirdetés és a bejegyzések kiemelése. Nézzük át alaposan most ezeket.

Hagyományos hirdetés

Sokkal profibb! Marketing csapatunk kizárólag ezzel a hirdetési formátummal foglalkozik, mert részletesebb teljesítmény riportokat kapunk, jobban célozható közönséget érhetünk el, ráadásul a költségeket folyamatosan figyelemmel tudjuk kísérni. A pontos jelentés segít minket, hogy az aktuális kampány teljesítése növekedjen, vagy következő kampányok jobb megtervezésében. Ezt a jelentést havonta leszűrjük az általad fontosnak tartott adatokra, és javaslatokat teszünk annak érdekében, hogy a megtérülés exponenciális növekedést érjen el.

  • Jobban célozható (kor, nem, elhelyezkedés, érdeklődés stb.)
  • Költséghatékony
  • Költés a teljesítményen alapul
  • A/B tesztelésre van lehetőség
  • Különböző célokat választhatunk
  • Pontosabb jelentések
  • Több követőt szerezhetünk

A bejegyzés kiemelése

Gondolj erre a hirdetési módszerre úgy, mintha az általános poszt és a hagyományos hirdetés között helyezkedne el. A koncepció egyszerű: kiválasztod azt a bejegyzést, amelyiket kiemelnéd a többi közül, és a bejegyzés kiemelése lehetőséggel már ki is emeltük azt.

Az első és egyben a legfontosabb probléma ezzel a módszerrel az, hogy a célzás - bár meghatározható, de - korlátozott. Elsősorban a követőknek és azok ismerőseinek szól. Könnyen előfordulhat, hogy sokan egyébként is minden napi aktív követőid, ezért egyébként is kikerülne az idővonalukra a bejegyzés, így kidobott pénz lenne erre költeni. A hagyományos Facebook hirdetéssel ellentétben itt csak élettartamra vonatkozó összeget határozhatunk meg, 1-7-14 napra, ráadásul nem befolyásolhatjuk a költés ütemezését. Egyszerű, gyors megoldásnak tűnik, azonban a megtérülés bizonyítottan sokkal alacsonyabb.

Boost Post

  • Korlátozott érdeklődési célzás
  • Nehezen beállítható egyéni költségkeret
  • Nem követhető jól az eredmény
  • Egyszerű “akik kedvelik az oldalad és azok ismerősei” célzás
  • Ha kevés követőd van nem túl hatékony
  • Nincs elhelyezés szerinti célzás
  • Nincs eszköz szerinti célzás (Mobil, Desktop)
  • Nincs konverziókövetés